أهلا بيكم ويارب تبقوا دايما مبسوطين

واحد خايف يحب

اذهب الى الأسفل

واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف zidane10 في السبت ديسمبر 19, 2009 1:01 am


واحد خايف من الحب
تصدقوا دي
مش عايز اقول اني كرهته
انا بحبه
لكن بعد اللي شوفته....مش عايزه
مش عايز الحب اللي بيفرق بين الاهل
يعني ايه الاهل مش موافق على العلاقة دي..
وانا بكل وقاحة اقف قصادهم
....
فرضا انا مخي تعبان طب انتي...
واحد أهله مش موافقين ليه متمسكة بيا؟؟
....
مش عارف اقول ايه؟
بجد متعقد....كل ما اقابل واحدة أبعد عن عينيها
...ما أنا خايف اتشقلب....
نكمل بعدين
سلاااااااااااااااااااااااااااااام

_________________

اذا رأيت أنك تفكر حقا....فلتكتب
فالفرق بيننا وبينهم....أنهم كتبوا تفكيرهم
أما نحن ...فاكتفينا بالانصات الى أنفسنا!!!!!
[img]
avatar
zidane10
Active member
Active member

ذكر
عدد الرسائل : 667
العمر : 29
العمل/الترفيه : جندي مجند بالقوات المسلحة المصرية
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
الرتبه :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

الطاقه :
40 / 10040 / 100

مدى التفاعل :
40 / 10040 / 100

الوصف :
شغال ايه هنا :
أوسمه :
الطاقه : 294
السٌّمعَة : 1
تاريخ التسجيل : 19/01/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.بيتنا.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف طائر الليل الحزين في السبت ديسمبر 19, 2009 2:18 am

بجد ده انسان مش عنده شخصية
ودي انسانة ساذجة
لو بيحبها يتحدي العالم علشانها بس
لما يحب يحب بالمعقول مش كده

_________________


لا تقولى جزائر ولا حتى مين
مصر موجودة من الاف السنين
اصل الحضارة ارض الكنانة
بلد الرسل والمرسلين
ذكرها رب العالمين
فى خير الكتب القرءان الكريم
ارض النيل والخير الكبير
برفقة محمد والمؤمنين
وقالها ربى فى القرءان الكريم
ادخلوا مصر امنين
avatar
طائر الليل الحزين
Active member
Active member

ذكر
عدد الرسائل : 729
العمر : 27
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
الرتبه :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
20 / 10020 / 100

الطاقه :
20 / 10020 / 100

مدى التفاعل :
20 / 10020 / 100

الوصف :
الطاقه : 861
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 01/07/2009

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.shbab.alafdal.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف RANEEM في الأحد ديسمبر 20, 2009 2:03 am

الي بيحب حد لازم يتمسك بالي يحبه
ويحاول يقنع اهله بيها بس من غير اما يخسر اهله
لكن لقدر الله لو اهله مش موافقين نهائيـاوممكن يخسرهم بسبب البنت دي
يبقي يبعد عنها احسن
لان الي ملوش خير في اهله ملوش غير في حد

ومستنين التكمله
avatar
RANEEM
supermoderators
supermoderators

عدد الرسائل : 2152
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
الرتبه :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

الطاقه :
50 / 10050 / 100

مدى التفاعل :
50 / 10050 / 100

الوصف :
شغال ايه هنا :
أوسمه :
الطاقه : 227
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 01/10/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف kroluni في الأحد ديسمبر 20, 2009 2:23 am

مش نعرف الاول أهله مش موافقين ليه
avatar
kroluni

ذكر
عدد الرسائل : 66
العمر : 32
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

الطاقه :
0 / 1000 / 100

مدى التفاعل :
0 / 1000 / 100

الوصف :
الطاقه : 186
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 18/12/2009

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://3olombanha.ahlamontada.com/profile.forum?mode=register&am

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف zidane10 في الإثنين ديسمبر 21, 2009 1:12 am

اوووووووك

بداية منورين..
كلامك يـاطائر متناقض............وش!!
كلامك يـارنيم الى حد ما متوازن.
كلامك يا ....يـا كرونولي (ما علينا)....منور المنتدى على فكرة!
..كلامك صح..
...
اهله مش موافقين عشانه هو...عايزين له حاجة احسن من كده
حاجة تناسبه...لأنه هو فووووووووق وهي........!
ده بالنسبة للولد والبنت
...بالنسبة للأهل .....اهل الولد ناس زي الفل في كله
اما اهلها ناس على راسنا من فووووووق.....بس مش زي الفل في كله......بس!
.....
المشكلة انه اول مرة يحب....واقع على الاخر....!
.....
عايز افهم الشعارات اللي بتقول:
-اتحدى العالم كله وانا وياك...(دي لو مراتي ماشي...غير كده لأ)
-أضحي بكل شيئ عشانك...(فعلا...بالشاي اللي في ايدي...بساندوتش...كده يعني)
-حب بس بالمعقول....(هو فيه حب بالمعقول...وحب كده وكده!!)
.........
ساعدووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووه

_________________

اذا رأيت أنك تفكر حقا....فلتكتب
فالفرق بيننا وبينهم....أنهم كتبوا تفكيرهم
أما نحن ...فاكتفينا بالانصات الى أنفسنا!!!!!
[img]
avatar
zidane10
Active member
Active member

ذكر
عدد الرسائل : 667
العمر : 29
العمل/الترفيه : جندي مجند بالقوات المسلحة المصرية
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
الرتبه :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

الطاقه :
40 / 10040 / 100

مدى التفاعل :
40 / 10040 / 100

الوصف :
شغال ايه هنا :
أوسمه :
الطاقه : 294
السٌّمعَة : 1
تاريخ التسجيل : 19/01/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.بيتنا.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف طائر الليل الحزين في الإثنين ديسمبر 21, 2009 1:31 am

علي فكرة افلام زمان دي خلصت
والله لو بنت ناس واخلاق يقدر يقنعهم بيها

وانا الاول اتكلمت علي الشخص انه معندوش شخصية هيموت من غيرا يعني
اما الجملتين التانين فهما قاعدة عامة
بس من وجهة نظري



_________________


لا تقولى جزائر ولا حتى مين
مصر موجودة من الاف السنين
اصل الحضارة ارض الكنانة
بلد الرسل والمرسلين
ذكرها رب العالمين
فى خير الكتب القرءان الكريم
ارض النيل والخير الكبير
برفقة محمد والمؤمنين
وقالها ربى فى القرءان الكريم
ادخلوا مصر امنين
avatar
طائر الليل الحزين
Active member
Active member

ذكر
عدد الرسائل : 729
العمر : 27
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
الرتبه :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
20 / 10020 / 100

الطاقه :
20 / 10020 / 100

مدى التفاعل :
20 / 10020 / 100

الوصف :
الطاقه : 861
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 01/07/2009

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.shbab.alafdal.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف kroluni في الثلاثاء ديسمبر 22, 2009 11:40 pm

طب يـازيدان انت مقولتش هو حب فيها ايه ؟؟؟
عشان نقدر نقيم العلاقه صح
avatar
kroluni

ذكر
عدد الرسائل : 66
العمر : 32
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

الطاقه :
0 / 1000 / 100

مدى التفاعل :
0 / 1000 / 100

الوصف :
الطاقه : 186
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 18/12/2009

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://3olombanha.ahlamontada.com/profile.forum?mode=register&am

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف همسة عتاب في الجمعة ديسمبر 25, 2009 3:17 am

السلام عليكم
اولا يازيدان الي بيحب حد بيحبة لشخصة يعنى انت
هتجوز البنت مش اهلها لو هيـاتستاهل حبك يبقي فعلا
لازم تعمل حاجة عشان تحاقظ ع حبك دة لان الحب حاجة كويسة
وخصوصا الحب الاول صعب تعوضة
اما اهلة مش موافقين عشان الاسباب دى ولو هو فكر حتى فيها
ان ممكن يسيب البنت ويبعد
فلازم يعيد تفكيرة تانى في الموضوع لان ممكن مايكنش حب ممكن اي حاجة تانية اعجاب او اي حاجة تانية
اعتقد انو ياخد فترة مع نفسة يعيد حسابتة ويرتبها من جديد
عشان يقدر يكمل
وللحديث بقية
avatar
همسة عتاب

انثى
عدد الرسائل : 644
العمر : 28
العمل/الترفيه : طالبه
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

الطاقه :
0 / 1000 / 100

مدى التفاعل :
0 / 1000 / 100

الوصف :
الطاقه : 704
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 17/09/2009

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.googal

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف طائر الليل الحزين في الجمعة ديسمبر 25, 2009 4:19 pm

بس يـادكتوره همسة برده
الواحد بيختار لابنائه اخوال كويسين يتشرفوا بيهم
مش شرط فقراء بس عندهم مبادئ واخلاق
وعلي رأي المثل الي بيقول العرق يمد لسابع جد
والرسول قال تحللوا فإن العرق دساس
يعني لازم الواحد يختار كويس


_________________


لا تقولى جزائر ولا حتى مين
مصر موجودة من الاف السنين
اصل الحضارة ارض الكنانة
بلد الرسل والمرسلين
ذكرها رب العالمين
فى خير الكتب القرءان الكريم
ارض النيل والخير الكبير
برفقة محمد والمؤمنين
وقالها ربى فى القرءان الكريم
ادخلوا مصر امنين
avatar
طائر الليل الحزين
Active member
Active member

ذكر
عدد الرسائل : 729
العمر : 27
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
الرتبه :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
20 / 10020 / 100

الطاقه :
20 / 10020 / 100

مدى التفاعل :
20 / 10020 / 100

الوصف :
الطاقه : 861
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 01/07/2009

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.shbab.alafdal.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف zidane10 في الجمعة ديسمبر 25, 2009 5:57 pm

تمام قوي

الموضوع لحد كده زي الفل
شكرا عالمرور
.....كرونولي
ماتعرفش....
جايز عشان البنت حلوة...
جايز عشان حبته فعلا......اللي حصل!
المهم
اولا
برافو يـاهمسة ...انتي قولتي حاجة ايجابية جدا
ثانيا
برافو يـاطائر...كلامك صح 100/100
لو انت قرأت كلام همسة مرة كمان هاتلاقيها متفقة معانا
ثالثا
المشكلة انه مش بيسمع الكلاااااااااااااام
تفتكروا الجوازة ممكن تتم بالعناد؟
طيب..الحياة هاتكون ازاي؟
العروسة بتكره اهل العريس...والعكس صحيح!!
هل الجواز مجرد عريس وعروسة؟
تفتكروا اهله يتهاونوا معاه...ولا يصمموا على رأيهم؟

ردود يـاجماعة!!!!!

_________________

اذا رأيت أنك تفكر حقا....فلتكتب
فالفرق بيننا وبينهم....أنهم كتبوا تفكيرهم
أما نحن ...فاكتفينا بالانصات الى أنفسنا!!!!!
[img]
avatar
zidane10
Active member
Active member

ذكر
عدد الرسائل : 667
العمر : 29
العمل/الترفيه : جندي مجند بالقوات المسلحة المصرية
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
الرتبه :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
100 / 100100 / 100

الطاقه :
40 / 10040 / 100

مدى التفاعل :
40 / 10040 / 100

الوصف :
شغال ايه هنا :
أوسمه :
الطاقه : 294
السٌّمعَة : 1
تاريخ التسجيل : 19/01/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.بيتنا.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف السندريلا في الجمعة ديسمبر 25, 2009 7:59 pm

أنا كمان مع همسة وطائر

أنا بشوف ان الجواز مش بيكون جواز بنت وولد بس
أنا بشوف ان بيكون جواز عيلة بعيلة-أهل بأهل يعني
لازم يكونو متوافقين نوعا ما في كل حاجة
هو ممكن مش يشوف عواقب الموضوع ده دلوقتي
هيشوفو لما يتجوز ويتعامل مع أهلها هيلاقي الموضوع صعب عليه وحاجات كتيرة صعب التعامل معاها وحاجات ممكن يخجل منها بعدين وساعتها الموضوع هيتعقد أكتر وهيخسر أكتر من لما كان هينفصلو في الأول
انت عارف هو واخد الموضوع عند ومنشف راسه بس هو لو فكر في الموضوع كويس هيعرف انه مينفعش
هو أكيد الموضوع هيبقى صعب عليه في الأول وهيتعب شوية بس هيرتاح اكتر هيكسب حياه أفضل وهيكسب أهله كمان لأنه أكيد مينفعش يخسر أهله
عشان كده أنا بقول ان المواضيع دي لازم الواحد يفكر فيها من الأول قبل لما يلاقي نفسه بينجذب لحد يشوف هينفعله الأول بكل المقاييس ولا لاء عشان ميقعش في حورات كتير هو في غنا عنه
avatar
السندريلا
Active member
Active member

انثى
عدد الرسائل : 926
العمر : 29
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

الطاقه :
0 / 1000 / 100

مدى التفاعل :
0 / 1000 / 100

الوصف :
الطاقه : 981
السٌّمعَة : 3
تاريخ التسجيل : 26/09/2009

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://3olombanha.ahlamontada.com/profile.forum

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: واحد خايف يحب

مُساهمة من طرف همسة عتاب في السبت ديسمبر 26, 2009 2:29 am

الجواز ممكن يتم باعناد بس غالبا بيفشل
لان مافيش مباركة من الاهلين وهتبدي المشاكل تظهر
من كلا الاهلين لان العروسة والعريس مش بيحبو اهل بعض
اعتقد ان اهم حاجة في الجواز مباركة الاهل للجواز
لان الجواز عمر جديد بيبتدى وحياة اطفال جديدة
لازم تكون متفقة بين الاهلين والاهل مباركين فيها
عشان ربنا يرضي عنهم وعن اطفالهم


وللحديث بقية----
avatar
همسة عتاب

انثى
عدد الرسائل : 644
العمر : 28
العمل/الترفيه : طالبه
مزاجك ايه :
أول حرف من اسم حبيبك :
مدى الالتزام بقوانين المنتدى :
0 / 1000 / 100

الطاقه :
0 / 1000 / 100

مدى التفاعل :
0 / 1000 / 100

الوصف :
الطاقه : 704
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 17/09/2009

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.googal

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى